Šarišský Štiavnik - Baňa - Stropkov: 25.október 2015 (peši)

25. 10. 2015

Tak ako neskôr skonštatovala Katka: bolo nás Snehulienka a sedem trpaslíkov. V Šarišskom Štiavniku po tom, čo Katka našla retiazku, Miro hlási, že je to jeho. Chýba ešte prívesok a tak neváha a vyzlieka sa do "boxeriek". Pani čakajúca na autobus má z toho asi dobrú zábavu. Mirovi pomôže s tel, číslom na SAD Prešov. Miro telefonuje, ale prívesok už asi nenájde svojho pôvodného majiteľa... Škoda. (správa z 27.10.2015 prívesok sa našiel a Miro je rád, že to takto dobre dopadlo!!!!)  Po tejto vložke už k Radomskej Slatine neideme. Vo fotoalbume môžete vidieť ako to tam vyzerá. Rastliny Barička prímorská (Triglochin máritimá), Vstavačovec májový (Dactylorhiza majalis) a iné si to "užívajú" medzi plastovým odpadom. Ak sa to potopí, tak naši nasledovníci budú skúmať nie len rašelinu ale aj plastové prímesy. Prameň v slatine je zanedbaný a pumpa nie je funkčná.K prameňu vedie "vydúpaný" pomerne suchý chodník. Chrám sv. Michala Archaniela a zvonicu si obzeráme len zo zastávky autobusu. Presunuli sme sa k bývalému areálu kúpeľov, kde "dominuje" kúpeľna kolanada v značne dezolátnom stave. Vyrážame na vrch Baňa, kde nás už čakajú priatelia z KST Slávia Stropkov na čele s Jánom Vereščákom. Meškáme, lebo cestou zbierame nielen "podpinky", ale aj hríby, strmuľky a bedle. Na chate nás čaká príjemné teplo. Rozhovory, strava, dobrá nálada. Nikomu sa nechce odísť. Z nášho plánu stíhať autobus o 13:30 hod. už nič nie je. O pol jednej vyrážame do Stropkova. Po lúkach, slivkovom sade obchádzame vysielač na Ščobe. Po zjazdovke schádzame do doliny. Stropkovčania nas "vracajú" cez les do Bokše. Obdivujeme plot z drevených polien a na reťazi uviazanú statnú kobylu. V Bokši nás ešte zaujali croissanty v miestnej pekárni. Neodolávame a kupujeme si na "koštovku". Sú výborné, čerstvé, voňavé, chrumkavé... Záver robime v "hlavnom stane" KST Slavia pri dobrom pive a nálade. O 15:55 hod. vyrážame s polu so študentami do Prešova. Slušnosť sa už nenosí a tak väčšina z nás celú cestu stojí. Záver niektorí asi urobili na 27. nástupišti, alebo pred ním...  Ja, Katka, Milan a Miro odchádzame domov.