Skárošská vyhliadka: 10. máj 2015 (peši, 19,24,30 km)

10. 5. 2015

Ráno zraz 6:20 hod. SAD. Šiesti členovia KST ZVL a štyria inostranci. Jaro sa Kaťou sa rozhodli urobiť si túru v okolí Prešova napriek tomu, že Jaro je vedúci. akcie (dôvod počasie. ôsmi ideme do Košíc. Ihneď máme prípoj smer Slanec. 8:00 šľapeme na hrad. Je pod mrakom, príjemné počasie. Z hradu do sedla a asfalt. cestami na Marovku asi 1 hod. Dáme bufet a pokračujeme na hranicu HU a prudkým výšľapom po hranici za 15 min. na Skárošskú vyhliadku. Vidíme Košice až po Kojšovskú hoľu a celú dolinu. Schádzame dolu a na Ferov podnet ideme k prezidentskému zámočku asi za 20 min. Popri plotu asi 400 m obchádzame a máme šťastie, odvahu. Vstupujme otvorenou bránkou do areálu. Nádherný, upravený anglický park. Štýlový zámoček. Akceptujú nás – (fotíme, pochodíme – zážitok). Vraciame späť na hranicu. Zelenou značkou schádzame do Skarošu. Tu ešte pozrieme areál pamiatky na II. Sv. vojnu (tank T34, hufnice, pamätník, malé amfiko). Schádzame do dediny do krčmy na pivo. Na internet pozrú. Že sme prešli 24 km. Čistý čas chodenia 6 hod. 30 min. Celý deň pod mrakom bez dažďa.

Zaznamenal Tono

Predpoveď počasia na 10. mája sľubovala početné prehánky a dážď. S Katkou a ďalšími piatimi členmi na Skárošskej vyhliadke sme už boli 21. 8. 2011. To rozhodlo, že som spolu s Katkou navrhol účastníkom náhradnú akciu v blízkosti Prešova. Zúčastnení tento návrh neakceptovali, tak som "odovzdal" všetky potrebné informácie na absolvovanie tejto túry v blízkosti štátnych hraníc s Maďarskom. Akcia podľa informácií od jedinej  účastníčky (nie našej členky) dopadla dobre, za čo mi úprimne poďakovala. Podľa informácii bolo pod mrakom a v určitom čase ich skropil jemný dážď, počas ktorého nebolo nutné vytiahnuť pršiplášť, alebo dáždnik. Túra prebehla viac-menej podľa plánu (kombináciou plánovaných trás). Iba dvaja účastníci našli aj Skárošský hrad. Dokonca mali šťastie a  pod hradom chytili "stopa" priamo do Prešova, takže ostatných predbehli. Na bližšie informácie musíte počkať na oficiálnu správu od niektorého z účastníkov nášho oddielu. Vo fotoalbume si môžete v skratke prezrieť priebeh celej akcie. Akcie sa zúčastnili 4 naši členovia a 4 členovia z iných oddielov KST.

Ja s Katkou sme absolvovali "náhradnú akciu" na trase Cemjata - Čertov Kameň - Kvašná Voda - Malkovská Hôrka - Za Kalváriou - stanica SAD.

"Vedúci akcie" Jaro Vysoký

PS: Kto zostal v Prešove vie, že začalo pršať okolo 10:00 hod. a pršalo s malými prestávkami celý deň.