Zádielska dolina: 12. júl 2015 (peši, 13 km)

12. 7. 2015

12.7.2015  sme sa  po deviatich rokoch  vybrali zase do Zádielskej doliny. Ráno o 6,15 hod.  autami vyrážame do Turne nad Bodvou, kde jedno auto ostáva a druhé nechávame v Zádieli. Po modrej značke okolo chatovej osady, kráčame na Turniansky hrad, ktorý je značne zarastený a spustnutý. Stretávame dve dievčatá s Košíc, ktoré majú namierené k Hájskym vodopádom – dobrý tip na ďalšiu túru. Cestou na hrad, aj z hradu obdivujeme hlboké koľaje,  vymleté od panských kočoch. Začíname stúpať po slnečnej stráni na Veký Ščob a pod Okrúhlym lazom si v tieni stromov doprajeme chvíľu oddychu. Spomíname na úpek spred deviatich rokoch. Za príjemného počasia čítame aj tabule náučného chodníka. Pred Zádielskou dolinou sa zastavujeme na chate,kde posedíme pri dobrom pivečku a čapovanej kofole. Prechádzame Zádielskou dolinou v príjemnom chládku a v dobrej nálade. Harčárovci s autom a Mirkom sa presúvajú do Turne a mi ostatní  ideme peši cez Zádiel. Našla som aj chodník, ktorým sa dostaneme na modrú značku na Veľký Ščob zo Zádielu a nemusíme presúvať autá do Turne.

Na konci dediny už prichádza Mirko, tak dončíme prehliadku Zádielu. V Turni sa ešte zastavujeme, pri pomníku na počesť padlých Turnianských vojakov v I. svetovej vojne a  miesto prvého štartu Košického maratónu / Turňa – Košice/. Nasadáme do áut a spokojní odchádzame domov . Plánujeme si, že sa ešte vrátime k Hájskym vodopádom, Hačavy, ale nie až po deviatich rokoch – bola to dlhá prestávka.

Akcie sa zúčastnili: Rodina Kalužová s priateľkou Gabikou a rodina Harčárová, čiže piati členovia dvaja rodinný príslušníci.